Slechts veertien maanden na de lancering van het concept in januari 2011, is Ugli Campus, een samenwerking tussen de BBC, TCN UK en JP Creative volledig verhuurd. De innovatieve creatieve campus van 6.000 m² vormt nu de thuisbasis voor meer dan 55 bedrijven.
De Ugli Campus levert goedkope, inspirerende kantoorruimte aan jonge starters in de creatieve sector.
Door de kosten voor deze jonge bedrijven laag te houden worden ze gestimuleerd meer te investeren in de groei en het succes van hun bedrijf. De campus omgeving is ook bedoeld om integratie, kruisbestuiving en netwerken tussen de organisaties te bevorderen.
De Ugli Campus is ontwikkeld vanuit de gedachte dat bedrijven in het huidige economische klimaat het meest succesvol zijn binnen een community. Binnen de campus worden daarom regelmatig activiteiten georganiseerd die het community gevoel verder versterken. Zo vinden er workshops, product lanceringen, netwerkborrels, mode sample sales, meditatie- en filmavonden plaats in Ugli.
Het innovatieve concept maar ook de creatieve manier van communiceren zijn bepalend geweest voor het succes van de Ugli Campus. Met een verrassende campagne die de lelijkheid (de naam ‘Ugli’ betekent lelijk) van het gebouw benadrukt om vervolgens te vertellen hoe mooi de binnenkant maar vooral ook het aanbod is (met als slogan: ugli.Lovely inside) trokken enorm veel aandacht.
Meer weten over TCN UK? Kijk op www.tcnpp.co.uk. Meer weten over Ugli? Kijk op www.lovelyinside.com.